tirsdag 29. januar 2008

Bursdag i heimen:0)

Idag er det mannen i huset som har bursdag:) Vintermånedene er travle for oss, vi feirer bursdager på løpende bånd for tiden, og det blir nok av kaker og brus ja!
Eneste av oss 5 her i huset som feirer bursdag om sommeren er mellomstemann. Han har i juli, og bruker å ha nydelig vær på dagen sin..da er det feiring i solen på terrassen, og det er jammen deilig!

Tenkte å vise den gamle reolen vår i dag...Den er bygget inn på stedet, og har stått i mange mange år, noe som også viste godt.. For noen år siden, da vi flyttet inn her, ble den beiset brun..Men med så lite lys i stuen, bestemte jeg meg i høst for at jeg skulle male.. Og herlighet for et arbeid! Men, jeg angrer slett ikke, det ble lyst og fint. Så her har jeg mye rot, bøker og tv og det meste...Et salig virvar med farger og greier:)


Sånn var den altså før....mørkt og trist egentlig...

Ser jo nå at det er vel mye som ligger slengt rundt om i hyllene:) Rart hva man ser når det er komt på bildet!!

Siste blomstene på den ene orkideen min...den har stått i mange måneder nå, så den skal vel ha seg en pause i blomstringen snart.. Men jeg pleier å få nye blomster etterhvert, og det er alltid like kjekt å se de nye skuddene som kommer!

Nå går turen snart på butikken for å se etter bursdagsgave og blomster:)

Ønsker alle blogg-venner en super uke:0)

9 kommentarer:

Aina sa...

Gratulerer til mannen i heimen, håper dere hadde en trivelig dag.

Den reolen var fin i hvitt ja, og jeg ser det er andre som har en del bøker også..måtte bite i det sure eple å pakke bort mange kasser, tok vekk to bokhyller og lagde mer rom i to andre.

Litt synd for jeg synes det er dekorativt med bøker, i mitt neste hus(om det blir noen gang) skal jeg ha eget bibliotek;-D

Ha en trivelig onsdag!

My little footprints sa...

Ja forandring fryder! Kan tenke meg du merket stor forskjell når du fikk malt den hvit! Når man har en slik stor seksjon som er mørk, så stjeler den jo liksom så mye lys også, samme hvor lyse veggene er fra før! Jeg synes det ble veldig fint!
Ønsker deg en fin onsdag!
Klemmer fra Beth

borghild sa...

Hei!
Ville bare takke for koselig kommentar (den første!:-) på bloggen min!
Og seksjonen ble kjempefin i hvitt, en skulle nesten tro det var to forskjellige!!
Ha en fin kveld, klem b:-)

Bestefars Verksted. sa...

Takk for rosende ord om tavlene mine ;) Koselig at du likte dem! Men kjære deg for en jobb du har hatt med den reolen...den ble jo absolutt bra,men du må ha brukt MANGE timer.....!! Hadde trengt en sånn,jeg også,den hadde blitt stappende full,bare av gamle interiørblader,tro meg... ! Klarer ikke og kaste dem,men du verden for en plass de tar,og haugen bare vokser.....Ha en fin kveld ;)

ChatrinesLiving sa...

Gratulerer til mannen!
Reolen er jo nesten ikke til å kjenne igjen i hvitt! Ble jo bare helt super! Godt å ha en plass hvor man kan samle litt stæsj. Av og til blir det nu litt for mye av det "gode stæsjet" i mitt hus. Hadde faktisk en stor slags veggseksjon før, den har jeg da gitt til min mamma. Den er jo i lutet tre, men til sommeren skal den males (å da angrer jeg vel...hehe)
Ha en super kveld!
Klem:)

liven sa...

Hei på deg;) Reolen din ble så fin i hvitt!! Og du og de orkideene dine....får de så godt til du!!
Så fine:)
Snakkes i mrg på kurs....hold plass til meg da:)

hannemor sa...

Hei der,,,så koselig du stakk innom meg! Ja det er svært idyllisk her,spesiellt på sommeren, men det gjelder vel de fleste steder, iallefall I de vestlige fylkene!

Ser du maler du også,,hehe, jeg tror vi blir litt drevet av lysten etter lyse ting nå i denne mørke årstiden!

Jeg har mye igjen enda. og som du sier...det tar TID!!

Ha en fin kveld! (:

Anita sa...

Så stor forskjell det ble!
Overraskelse til deg i bloggen min!!
Ha en flott dag!

Aina sa...

Synes det er flott med tre hos andre, men har gått lei av trehvitt panel hjemme hos meg selv. Du har jo slike flotte vegger, er de laftet?

Sendte den presentasjonen til Jorunn jeg også, men tenkte at andre som ikke er med i Gave alongen kanskje ville vite litt om meg også hehe :0)

Artig å lese andres svar, var ikke så enkel som jeg trodde, er nok ganske varierende i smak jeg.

Fortsatt god helg til deg og dine:0)